create your own banner at mybannermaker.com!
Copy this code to your website to display this banner!
widgets

Tuesday, December 31, 2013

PUISI BUAT TEMAN

Aku bukan Tuhan..
Aku hanya insan...
Diamanahkan oleh Allah untuk menyampaikan...
Berpesan2 agar menuju kepada kebenaran...
Berpesan2 agar menuju kepada keimanan...
Bukan niatku berlagak seperti Tuhan..
Hanya sebagai tanda cinta kepada kalian,,,
kalian yang bergelar Teman...
Berjuang bersama2 di medan amal & iman....
Agar kita sentiasa ingat dan waspada dengan segala tindakan...
Agar kita sama2 berusaha menjadi hamba yang memiliki ihsan..

Sedikit terkasar adakalanya...
Bukan tanda aku tidak cinta....
Bahkan,
Itulah simbol cintaku kepada kalian...
Barangkali ada yang tersalah mengerti..
Atau aku juga yang tersalah mengerti....
Usaha kalian membina ukhuwah Allah sangat cintai..
Tetapi, kita jangan lupa asal usul diri...
Batas juga perlu dijaga rapi...
Demi menggapai redha Illahi Rabbi...

Teman...
maafkan khilafku...
ampunkan salahku...
Andai aku gagal memahami kalian...
Andai aku terlalu mengasari kalian,...
Andai aku khilaf dalam mengawal perasaan...
Kerana aku juga manusia biasa...
Butuh perhatian dari yang Maha Esa...
Dalam mencari makna diri...
Mencari kekuatan hati,..
Memperkukuh iktikad hati dan tsiqah pada Deen ini...

Moga ukhuwah ini berpanjangan..
Moga cintaku pada kalian utuh sepanjang perjalanan..
Moga cinta kalian padaku juga tetap bertahan...
Demi mencari redha Tuhan...
Sang Pemilik Cinta yang Maha Ihsan...


Sundus El-jauhari




No comments:

Post a Comment