create your own banner at mybannermaker.com!
Copy this code to your website to display this banner!
widgets

Saturday, December 4, 2010

MONOLOG SEPI SEORANG PERINDU...

Atma yang resah acap kali meronta…
Terkapai-kapai ditelan ombak dunia fana….
Ibarat meranduk salju di kutub utara…
Umpama menongkah angin di gurun sahara
Dimanakah hala tujuku yg sebenarnya…
Dalam mencapai kedamaian hati yang lara…
Tertanya-tanya aku..
Perasaan apakah ini sebenarnya?
Rasa tidak keruan mulai melanda…
Benar atau salah tindakanku selama ini….
Dalam menjalani hari2 yang penuh onak berduri….


Tatkala Nur hidayahMu menyapa jiwa…
Terasa tenang jiwa yang bergelora…
Walaupun pada mulanya…
Sejuta ketakutan yang menghunjam jiwa…
Ku tarbiyah diri ini…
Mujahadah melawan pandangan majazi…
Demi menerima hakikat yng hakiki….
Hakikat ketentuan Rabbul Izzati….
Kematian adalah perkara yang pasti…
Tiada yang boleh menyangkalnya lagi…




Hari demi hari kian berlalu….
Jiwa yang resah bertukar rindu…
Rindu untuk menitiskan airmata seperti dulu…
Merintih dan merayu padaMu….
Menghambakan diri hanya padaMu…
Mengharap hanya cinta dan redha Mu…
Aku ingin menjadi seperti Rabiah al-Adawiyyah…
Melabuhkan cintanya hanya untukMu…
Menjadi seorang pemburu rindu…
Siang dan malam ta’abbud hanya padaMu…
Mampukah aku menjadi sepertinya??
Layakkah aku memiliki cintaMu sepertinya??

Terima kasih Ya Allah…
Atas kurniaan hidayahMu…
Buat hambaMu yang lemah dan akur padaMu….
Ampuni aku Ya Ghafur…
Kasihani aku Ya Rahim…
Terbitkanlah rasa cinta di hatiku hanya kepadaMu….
Kerana hanya Engkau sahaja yang layak untuk aku cintai…
Engkau tidak pernah jemu…
Untuk mencintai hamba-hambaMu….
Kerana aku tahu…
Hanya Engkau pemilik cinta agung…
Cinta Hakiki….
Cinta abadi….


Lahir dari hati….
-Sundus Al-Jauhari-





No comments:

Post a Comment