create your own banner at mybannermaker.com!
Copy this code to your website to display this banner!
widgets

Thursday, March 17, 2011

AKU MENCINTAI-MU...


 Ya Allah…..
Di saat atmaku gundah…
Tika itulah berita gembira dari-Mu sampai kepadaku….

Ya Allah….
Di saat jiwaku resah…
Tika itu juga aku merasakan belaian kasih dari-Mu…
Betapa Engkau sayang & cinta padaku…..
Sedangkan aku??
Hanyut lena dibuai arus dunia fana…..

Maafkan aku Ya Allah….
Sesungguhnya..aku ini hamba-Mu yang lemah…
Tidak dapat mencintai-Mu setulusnya…..
Namun, ku gagahi kudratku utk mencintai-Mu….
Setiap masa….
Walaupun ada kalanya aku terleka buat seketika…

Tetapi..
Engkau selalu mengingatkan aku..
Agar aku terus dan terus mencintai-Mu….
Aku ingin mencintai-Mu, Ya Allah….
Kerana aku tahu….
Cinta-Mu tidak pernah mengecewakan aku….
Malah senantiasa  membawa berita gembira untukku….
Walaupun aku tahu…
Aku belum layak untuk bergelar seorang mukmin….
Tapi, Engkau memberiku perasaan..
Bagaimana rasanya hati seorang mukmin….

Terima kasih, Ya Allah…..
Engkau juga mengajarkan aku erti syukur….
Syukur keatas segala nikmat-Mu…..
Nikmat Iman & Islam…
Nikmat merindui tangisan kepada-Mu….
Nikmat sakit dan sihat…
Semua itu aku syukuri  Ya Allah…..

Ya Allah….
Betapa besar ampunan-Mu….
Aku dapat merasakannya…
Engkau menatapku dgn pandangan penuh kasih & sayang…..
Sangat indah perasaan itu Ya Allah…
Saat mengalir titisan mutiara dari pelupuk mataku…..
Ianya bukan suatu kesengsaraan bagiku….
Malah ianya menggembirakan hatiku…
Kerana aku menantikan saat2 itu….
Terima kasih Ya Allah….
Sesungguhnya….
AKU MENCINTAI-MU……



Sundus Al-Jauhari

No comments:

Post a Comment