create your own banner at mybannermaker.com!
Copy this code to your website to display this banner!
widgets

Monday, December 24, 2012

HATI YANG TERUJI.....


Menahan rasa rindu itu sesuatu yang amat menyakitkan, tetapi indah....

Diri ini memilih untuk sengsara buat seketika ....

Demi menggapai kebahagiaan yang bersifat selama-lamanya....

Diri ini sanggup menanggung rasa sakit kerana menahan rindu,

Demi meraih redha dan cinta-Nya.

Sesungguhnya....

Diri ini khuatir dan takut,

Seandainya bibir ini meluahkan rasa cinta dan rindu sebelum tiba masanya,

Maka, pada ketika itu Allah akan murka pada diri ini....

Itu lebih diri ini takuti.....

Diri ini hanya mampu berdoa dan meminta kepada-Nya....

Agar rasa cinta dan rindu ini didasari rasa cinta dan rindu kepada-Nya....

Sang Pemilik Cinta yang teragung.....

Kerana hati ini tahu...

Dia Maha Tahu dan Maha Mendengar rintihan jiwa ini

Yang sedang menanggung sengsara.....

Bahana menaggung rasa cinta kepada hamba....



"Buat bakal imamku, akan ku persiapkan diriku sebelum kau menikahiku, agar tibanya saat ijab kabul itu, aku takkan memberatimu memikul dosa-dosaku, dosa auratku, dosa lidahku...

Aku mengharapkan solehmu, meskipun aku bukanlah solehah, akan ku cuba menjadi isteri solehah, penyejuk mata, pendamai hatimu agar kita sama2 mencapai mardhatillah...

Aku impikan tahajudku sebagai seorang makmum kepada seorang lelaki bernama suami. Yang ingin dibimbing itu aku."





No comments:

Post a Comment