create your own banner at mybannermaker.com!
Copy this code to your website to display this banner!
widgets

Friday, January 27, 2012

SELALU BERTAUBAT DAN BERISTIGHFAR…

Abu Hurairah r.a. meriwayatkan bahawa Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud : “ Seseorang hamba melakukan satu dosa lalu ia berkata : ‘Wahai Rabb, aku melakukan satu dosa, maka ampunilah aku.’ Maka Allah berkata : ‘Adakah hamba-Ku tahu bahawa dia mempunyai Tuhan yang mengampuni dosa dan menghapuskannya? Aku telah mengampuni hamba-Ku.’ Kemudian setelah beberapa ketika, dia kembali melakukan dosa dan berkata : ‘Wahai Rabb, aku telah berbuat dosa lain, maka ampunilah aku.’ Allah kemudian berkata : ‘Adakah hamba-Ku tahu bahawa dia mempunyai tuhan yang mengampuni dosa dan memaafkannya? Aku telah mengampuni hamba-Ku.’ Kemudian setelah beberapa ketika, ia melakukan dosa lagi dan berkata : ‘Wahai Rabb, aku telah berbuat dosa lain, maka ampunilah aku.’ Allah SWT berfirman : ‘Apakah hamba-Ku tahu bahawa dia mempunyai Tuhan yang mengampuni dosa dan memaafkannya? Aku telah mengampuni hamba-Ku – sebanyak tiga kali – maka lakukanlah apa yang disukainya.’ “

(Riwayat al-Bukhari dan Muslim)


No comments:

Post a Comment